KLIK.. Peluang Anda

Isnin, 14 Julai 2014

Potong gaji!.. kalau menggigit lagi

Foto

London: Luis Suarez yang meraih £10 juta (RM54.5 juta) setahun akan berdepan potongan hingga £3 juta (RM16.3 juta) sekiranya terbabit dengan insiden menggigit pemain lawan sepanjang menyarung jersi Barcelona.
Bintang Uruguay itu muncul pemain termahal yang ditandatangani dalam sejarah kelab Catalan itu apabila melengkapkan perpindahan dari Liverpool pada Jumaat lalu dengan bayaran gaji £200,000 (RM1.09 juta) seminggu menerusi perjanjian lima tahun di Nou Camp.
Liverpool menyatakan Barcelona membayar £75 juta (RM408.8 juta) seperti yang mereka mahukan untuk pemain berusia 27 tahun itu, namun kelab La Liga mendakwa angkanya sekitar £61 juta (RM332.5 juta).
Gaji berkenaan menjadikan Suarez pemain keempat termahal di kelab itu selepas Lionel Messi, Neymar dan Andres Iniesta namun dia akan jauh ketinggalan sekiranya mengulangi insiden menggigit yang sudah dilakukannya tiga kali.
Kontrak Suarez di Barca terikat syarat yang menghukumnya dengan keras andai sekali lagi mengulangi perbuatan itu dan akhbar Sunday People Sport difahamkan gajinya akan ditolak 15 hingga 30 peratus.

Barcelona bercadang untuk merayu kepada FIFA terhadap penggantungan empat bulan daripada sebarang aktiviti bola sepak dan berharap mereka akan berjaya.
Suarez dijangka berada di Barcelona esok dan bersedia untuk diperkenalkan di bangunan L’Auditori sebelum bercuti.
Sumber rapat dengan kelab kelab gergasi Catalan itu memberitahu media tempatan, mereka gembira mendapatkan Suarez dengan harga kurang daripada £80 juta (RM436 juta). - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita-Cerita Menarik